Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » sprzęgło Alfa Romeo 164 (164_) » sterowanie sprzęgłem Alfa Romeo 164 (164_) » siłownik sprzęgła Alfa Romeo 164 (164_)

siłownik sprzęgła do ALFA ROMEO 164 (164_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 164 (164_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 25,4
nr EAN 5900427256217
Średnica [mm] 25,4
nr EAN 4006633013536
Średnica tłoka [mm] 25,4
nr EAN 4047024292529
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy ATE
otwór Ø [mm] 23,81
nr EAN 8432509607220
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix/Bosch
otwór Ø [mm] 25,4
nr EAN 8432509646250
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 25
nr EAN 5012759700037
Średnica [mm] 25,4
System hamulcowy Bendix/Brembo
cena brutto:
67.00 zł
 Kup
otwór Ø [mm] 25,4
Wymiar gwintu 12 x 1
Materiał Żeliwo
System hamulcowy Bendix/Bosch
nr EAN 8032532029589
Materiał Żeliwo
Średnica [mm] 25,40
nr EAN 8032747125243
Średnica [mm] 25
System hamulcowy BENDIX-BOSCH
nr EAN 8430320014630
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta BENDIX
Średnica [mm] 25,4
nr EAN 3322937007363
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Ograniczenia producenta ATE
Średnica [mm] 23,8
nr EAN 3322937227693
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Otwór Ø 1 [mm] 25,4
Materiał Żeliwo
Ciężar [kg] 0,6
nr EAN 3276428747552
Materiał Żeliwo
dla numeru artykułu KN25047A1
Ciężar [kg] 0,61
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
siłownik sprzęgła

Siłownik sprzęgła


Siłownik sprzęgła to jedna z części, których zadaniem jest sterowanie hydraulicznym układem sprzęgła. Ciśnienie płynu hydraulicznego (generowane przez kierowcę wciskającego pedał sprzęgła) oddziałuje na łożysko oporowe. Ono z kolei wywiera nacisk na docisk sprzęgła. W efekcie napęd zostaje rozdzielony. Rozwiązaniem najtrwalszym jest wysprzęglik centralny.

Czynniki, które wskazują na zużycie lub awarię tego elementu to twarde, lub wpadające sprzęgło (pedał nie odbija od podłogi). Zdarza się również, że wciśnięcie pedału nie powoduje rozłączenia napędu. To już poważna usterka. Gdy to nastąpi, nie jest możliwe ruszenie, ani zmiana biegów. Jeśli samochód został pozostawiony na biegu, nie można nawet uruchomić silnika, by pracował na biegu jałowym.

Obserwacja objawów nie daje jednak pewności co do tego, który element układu hydraulicznego uległ awarii. Usterka może dotyczyć zarówno siłownika sprzęgła, jak i pompy lub nawet przewodów. Wyjątkiem jest zaobserwowanie pod pedałem sprzęgła wycieku płynu. To niezmiennie świadczy o uszkodzeniu pompy.

Jeśli zajdzie konieczność wymiany siłownika sprzęgła, trzeba pamiętać o tym, by po jej dokonaniu i podłączeniu hydrauliki odpowietrzyć cały układ.